Monday, June 17, 2013

two sketches indoor & outdoor at Seogyo-dong, Mapo-gu, Seoul

corner of figure drawing session room, Seogyo-dong, Mapo-gu, Seoul
pencil, watercolor, A 4

Xi Gallery (Model house of GS Engineering & Construction) building located at Seogyo-dong, Mapo-gu, Seoul. Whenever I passed this building on my way going to the figure drawing session I felt like to sketch once. Today I did. The building won the President's Award on 2007 in Aarchitecture Design.

                                                                  sepia conte, A 4
 


평소 지나다닐 때 눈에 띄었던 GS 건설의 자이 갤러리 건물을 오늘 그려보았습니다. 2007년 디자인 대통령상까지 받았다구요. 멋진 건물입니다. 위의 스케치는 서교동에 위치한 우리만화연대의 인물 그리는 방의 구석을 인물 시작 시간 전에 잠시 잡아보았어요. 기물들이 모이면 무언가 이야기가 되는듯합니다.


1 comment:

Unknown said...

선생님의 그림에대한 멋진 열정이 존경스럽네요~ㅎㅎ 그림또한 선생님의 열정만큼이나 아주 멋지시네요. ^^